odd. Janová

Aktuality

  • Závěrečné zkoušky

    Splnění závěrečných zkoušek a celkové vyučení chlapce. Příprava v teoretické i praktické rovině měla význam. Chválíme a gratulujeme. Výuční list úspěšně získán dne 10.6.2021. » více

  • Extrém race

    Dne 9. 6. 2021 na oddělení Janová proběhl 3. ročník závodu „Extrém race“ . Chlapci soutěžili v kategoriích jednotlivci i skupiny. V průběhu závodu plnili úkoly jako běh s medicinbálem, sedy lehy, hod na kuželky, převoz cihel v táčkách, přenesení klády, pytle s cementem, kýble s bahnem, koulení pneumatiky, podlézání a prolézání překážek, chůze po kladině. Zúčastnili se všichni chlapci, […] » více

  • Příprava na závěrečné zkoušky na oddělení Janová

    Dne 28.5.2021 jsme se připravovali s chlapcem na závěrečné zkoušky v oboru kuchařské práce. V časovém limitu zvládl uvařit menu, prostrit stůl dle požadavků praktické části zkoušky . Termin vykonání má 3.6.2021. Věříme, že to zvládne. » více

  • Snoezelen

    V měsíci květnu proběhla ve Snoezelen místnosti oblíbená prožitková technika “kreslení a vybarvování postavy dle pocitů“. » více

  • Bruslení….

    Dne 11. 5. 2021 byly na oddělení Janová zakoupeny nové kolečkové brusle. Chlapci je díky hezkému počasí mohli hned vyzkoušet a byli velmi spokojení.   » více

ADRESA ZAŘÍZENÍ

Výchovný ústav Ostrava-Hrabůvka
Slezská 23
700 30 Ostrava–Hrabůvka

Jediná doručovací adresa
pro všechna 3 oddělení.

Návštěva památníku 2. světové války

Dne 25.5.2018 jsme spolu s chlapci z  předvýstupní  páté výchovné skupiny navštívili Památník II. světové války v obci  Hrabyně.

Tento památník je jedním z šesti expozičních areálů Slezského zemského muzea. Nachází se v  bezprostřední blízkosti míst, na kterých probíhaly jedny z nejtvrdších bojů konce války na území dnešní České republiky.

Hlavním úkolem této exkurze byla názorná prezentace dějin období 2. světové války, dokumentace válečného období a zdůraznění důležitosti období druhé poloviny 20. století. 

Navázali jsme na předchozí exkurzi v Areálu čs. opevnění Hlučín-Darkovičky a plnili jsme tímto interaktivním způsobem osnovy ve výuce vzdělávacích předmětů nejen dějepisu, ale i dalších společenskovědních (výchova k občanství, český jazyk a literatura, hudební výchova, výtvarná výchova).  Pomocí efektivního využívání mimoškolních studijních možností, jako jsou návštěvy muzeí, skanzenů, galerií, archivů apod. učíme děti chápat historické události v náležitém kontextu  vývoje první poloviny 20. století a v neposlední míře mají chlapci možnost konfrontace s dopady na současný vývoj ve společnosti (antisemitismus, popírání holocaustu, apod.)