odd. Janová

Aktuality

  • Mikuláš 2021

    I tento rok kouzelné bytosti nezapomněly na naše děti a přišly s mikulášskou nadílkou za chlapci. Tradici je třeba uchovat k všeobecné spokojenosti. I tentokrát se vše povedlo. » více

  • Vánoční tvoření

    V průběhu měsíce listopadu chlapci z 2. VS pracovali na výrobě vánočních ozdob ze dřeva, 1. prosince chlapci práci dokončili i přesto, že zřejmě k prodeji na vánoční trhy nepůjdou. Nevadí, všechny krásné výrobky uschováme a použijeme v předvánočním prodeji v příštích letech. » více

  • Halloween

    Tentokrát jsme spojili svátek Halloween s přípravou na samostatný život.  Chlapci se naučili, že nejdříve pracovali, vytvořili krásné dekorace a potom si připravili výtečnou krmi.  Nejdřív práce potom zábava, tak to v životě chodí….. » více

  • Estetizace 2. VS

    Na 2. VS paní vychovatelka s dětmi dělá mnoho výtvarných a rukodělných aktivit. Jedná se o tvorbu a šití koláží z látek, malování a vystřihování obrázků a jiné. Výrobky jsou moc hezké, je škoda je nevystavit. A tak vznikl nápad je použít k výzdobě skupiny. V měsíci říjnu tedy došlo k nové výzdobě, kdy z […] » více

  • Oslava narozenin

    Dne 19. 10. 2021 proběhla oslava 17-tých narozenin Tomáše. Chlapci sami přichystali veškeré občerstvení, při přípravě byli velmi šikovní. Na připravených dobrotách si všichni pochutnali. Oslavenec dostal dárečky, u stolu panovala dobrá nálada. » více

ADRESA ZAŘÍZENÍ

Výchovný ústav Ostrava-Hrabůvka
Slezská 23
700 30 Ostrava–Hrabůvka

Jediná doručovací adresa
pro všechna 3 oddělení.

Škola hrou – výuka a mezipředmětové vztahy

Cílem projektu bylo propojit technickou výchovu a praxi s teoretickou výukou a tím rozvinout potřebné dovednosti jedince v praktické činnosti, které může využít po stránce teoretické jak při výuce, tak v budoucím životě a praxi. V našich podmínkách bylo potřeba najít vhodnou formu působení na vnitřní motivaci žáků, která je potřebná k rozvinutí daných kompetencí a osvojení si jednotlivých dovedností.

V rámci praktické činnosti technické výchovy si děti vyrobily model Pythagorovy věty, který názorně demonstruje definici Pythagorovy věty a tímto způsobem jsme využili mezipředmětových vztahů a propojili předměty matematiku a odborný výcvik.

Účelem zde tedy není předání informace pedagogem při frontální výuce, fixace a retence této informace žáky bezmyšlenkovitým opakováním bez zjevného důkazu, ale praktická názorná ukázka – chcete-li modelování, žákovo smyslové vnímání při konstrukci modelu, využití představivosti a tím osvojení si teoretických vědomostí a poznatků Pythagorovy věty.