odd. Janová

Aktuality

  • Spolupráce VÚ s Ostravskou univerzitou

    V těchto dnech byl zveřejněn článek o dlouhodobé spolupráci mezi Výchovným ústavem a Ostravskou univerzitou. Popisuje a přibližuje všechny oblasti, ve kterých naše instituce spolupracují, jaké má tato spolupráce cíle, přednosti a pod. Celý článek je možno shlédnout zde.  » více

  • Oslava narozenin

    Na začátku měsíce května jsme na 4VS oslavili narozeniny chlapce. Jsme rádi, že máme možnost vytvořit příjemné prostředí a uspořádat oslavu, ze které má radost nejen oslavenec. » více

  • Pálení čarodejnic :-)

    Sice jsme je nepálili, ale zvyk filipojakubské noci jsme chteli dodržet, a tak si kluci na 5VS (Janova) pár čarodejnic ,,krasavic“ vyrobili….   » více

  • Příprava na velikonoce 2022

    Kousek provázku, barevný papír, karton, pár drobných pomůcek, dávka fantazie, šikovné ruce kluků 5VS z Janové a velikonoční dekorace je na světě….   » více

  • Jarní tvoření

    Je 7.4.2022, svátky jara se kvapem blíží. Už i naši chlapci začali s tvořením ozdob a výrobků, tak,  aby do velikonoc vše stihli a mohli si vyzdobit výchovné skupiny.  Máme radost, že začíná jaro.   » více

ADRESA ZAŘÍZENÍ

Výchovný ústav Ostrava-Hrabůvka
Slezská 23
700 30 Ostrava–Hrabůvka

Jediná doručovací adresa
pro všechna 3 oddělení.

Škola hrou – výuka a mezipředmětové vztahy

Cílem projektu bylo propojit technickou výchovu a praxi s teoretickou výukou a tím rozvinout potřebné dovednosti jedince v praktické činnosti, které může využít po stránce teoretické jak při výuce, tak v budoucím životě a praxi. V našich podmínkách bylo potřeba najít vhodnou formu působení na vnitřní motivaci žáků, která je potřebná k rozvinutí daných kompetencí a osvojení si jednotlivých dovedností.

V rámci praktické činnosti technické výchovy si děti vyrobily model Pythagorovy věty, který názorně demonstruje definici Pythagorovy věty a tímto způsobem jsme využili mezipředmětových vztahů a propojili předměty matematiku a odborný výcvik.

Účelem zde tedy není předání informace pedagogem při frontální výuce, fixace a retence této informace žáky bezmyšlenkovitým opakováním bez zjevného důkazu, ale praktická názorná ukázka – chcete-li modelování, žákovo smyslové vnímání při konstrukci modelu, využití představivosti a tím osvojení si teoretických vědomostí a poznatků Pythagorovy věty.