Cílem projektu bylo propojit technickou výchovu a praxi s teoretickou výukou a tím rozvinout potřebné dovednosti jedince v praktické činnosti, které může využít po stránce teoretické jak při výuce, tak v budoucím životě a praxi. V našich podmínkách bylo potřeba najít vhodnou formu působení na vnitřní motivaci žáků, která je potřebná k rozvinutí daných kompetencí a osvojení si jednotlivých dovedností.
V rámci praktické činnosti technické výchovy si děti vyrobily model Pythagorovy věty, který názorně demonstruje definici Pythagorovy věty a tímto způsobem jsme využili mezipředmětových vztahů a propojili předměty matematiku a odborný výcvik.
Účelem zde tedy není předání informace pedagogem při frontální výuce, fixace a retence této informace žáky bezmyšlenkovitým opakováním bez zjevného důkazu, ale praktická názorná ukázka – chcete-li modelování, žákovo smyslové vnímání při konstrukci modelu, využití představivosti a tím osvojení si teoretických vědomostí a poznatků Pythagorovy věty.